Γκρέιπφρουτ γλυκό κουταλιού!




Ένα γλυκό κουταλιού με ιδιαίτερη γεύση και άρωμα!

Υλικά

5 γκρέιπφρουτ
1 κιλό ζάχαρη
1 ποτήρι νερό
χυμό 1/2 λεμονιού

Ετοιμασία

Ξύνουμε στον ψιλό τρίφτη το εξωτερικό μέρος της φλούδας των γκρέιπφρουτ
 που είναι το πιο πικρό, προσέχοντας να μη φτάσουμε στο άσπρο μέρος του φρούτου.

Κόβουμε από τα φρούτα ένα μικρό τμήμα από πάνω και από κάτω και χωρίζουμε τη φλούδα από τη σάρκα του φρούτου.
Κόβουμε την φλούδα του κάθε γκρέιπφρουτ σε 4-6 κομμάτια.
(ανάλογα με το μέγεθος)





Κόβουμε τις φλούδες σε λεπτά κουρελάκια και τις πλένουμε με άφθονο νερό.


Σε μια κατσαρόλα βράζουμε νερό, ρίχνουμε μέσα τις φλούδες
και αφήνουμε να βράσουν για 5 λεπτά (από τη στιγμή που ξαναρχίσει ο βρασμός).

Τις βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τις βάζουμε σε μία λεκάνη με κρύο νερό.
Για τις επόμενες 24 ώρες θα αλλάζουμε το νερό με καθαρό κάθε 3-4 ώρες.

Βάζουμε στην κατσαρόλα τη ζάχαρη με 1 ποτήρι νερό να βράσουν.
Μόλις το σιρόπι μας αρχίζει να δένει ρίχνουμε και τα γκρέιπφρουτ και τα αφήνουμε να βράσουν μέχρι να δέσει το σιρόπι κανονικά.



Αποσύρουμε το γλυκό από την φωτιά , ρίχνουμε το χυμό λεμονιού
και το αφήνουμε έτσι 24 ώρες.
Δεν σκεπάζουμε αμέσως την κατσαρόλα μας με το καπάκι της
γιατί θα μας νερώσει το σιρόπι.
Σκεπάζουμε με μια καθαρή πετσέτα μέχρι να κρυώσει εντελώς.

Την επόμενη μέρα αν χρειαστεί να δέσει πάλι το σιρόπι μας ,
βγάζουμε με μια τρυπητή κουτάλα το γλυκό μας 
(αν το ξαναβράσουμε θα λιώσει).

Βράζουμε πάλι το σιρόπι μας , σκέτο.



Βάζουμε το γλυκό μας σε αποστειρωμένα βάζα
και καλύπτουμε όλο το γλυκό μας με το σιρόπι του για να μην μας χαλάσει.







Καλή επιτυχία!

38 σχόλια:

Vita είπε...

Έχω κάνει γλυκό με όλα τα εσπεριδοειδή εκτός με γκρέιπ φρούτ.Το έχω απλώς βάλει σε μαρμελάδα.Το δικό σου δείχνει υπέροχο και με βάζει σε πειρασμό να το δοκιμάσω...

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Vita καλημέρα , αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσεις , πιστεψέ με!
Η παραγωγή αυτού του δέντρου είναι τόσο μεγάλη ... εφτιαξά και μαρμελάδα , καλή έγινε , αλλά το γλυκό κουταλιού με ενθουσίασε. Μπορεί να γίνει και με τις φλούδες τυλιγμένες και δεμένες με οδοντογλυφίδες , όπως το νεράντζι.
Σ'ευχαριστώ :-)

Εφη είπε...

Και το περγαμόντο έτσι γίνεται, τα είδα προχθές στη λαϊκή και είπα να πάρω αλλά πρώτα ήθελα να τσεκάρω συνταγές!!! Ουρανοκατέβατη μου έπεσε, να' σαι καλά!
Καλημέρα!

Γιάννα είπε...

Τέλειο το γλυκό σου Αφροδίτη!!! Και η διαδικασία ξεπικρίσματος που κάνεις η σωστότερη, γιατί έτσι δεν το αφήνει να μαλακώσει πολύ το γλυκό.
Και σε μένα αρέσει πολύ το γλυκό γκρειπφρούτ!
Φιλιά γλυκά σαν το γλυκάκι σου!!

mia maria είπε...

Πολύ ωραίο! Γεια στα χέρια σου!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

@Έφη πολύ ωραίο και το περγαμόντο!Περιμένουμε το κέρασμα σου , σε ευχαριστώ :-)

@Γιάννα μου , ναι ετσι δεν λιώνει και νοιώθεις τη γεύση του τρώγοντας! φιλιά :-)

@mia maria πάνω σε γιαούρτι και κανά δυό αμύγδαλα , έτοιμο το βραδυνό μου! σε ευχαριστώ :-)

mara είπε...

Νομίζω "Θεά" μου ότι κατάφερες το γκρέιπ φρουτ να γίνεται πραγματική λιχουδιά!Καλό βράδυ!

Phivos Nicolaides είπε...

Φαίνεται υπέροχο το γλυκό σου. Αν είχαμε και την πρόσκληση να το δοκιμάσουμε, θα 'ταν ακόμη καλύτεα.

georgiaxara είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!
ΦΙΛΙΑ!

Kitchen Stories είπε...

Σου στέλνω συγχαρητήρια για το νόστιμο, σούπερ διαφανές γλυκό σου και για την υπομονή και τον κόπο σου μέχρι να ολοκληρωθεί η πολύπλοκη διαδικασία!
Μην ξεχάσω...και τη διεύθυνσή μου:))

Αγγελικη Ν είπε...

Δείχνει υπέροχο! Και το γλυκό αυτό μπορείς να το φας σκέτο, με γιαούρτι, μέσα σε κέικ, πάνω σε τσιζ κέικ, σε σκαλτσούνια, σε γλυκές τάρτες κλπ!

ιρινι είπε...

Η μόνη περίπτωση να δοκιμάσω γρειπ φρούτ,ειναι σε γλυκό οπως το εφτιαξες, που φαίνεται υπέροχο!!!
Μπράβο Αφροδίτη μου!!!!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

@mara μου σε ευχαριστώ! :-)

@Φοίβο αχ!μακάρι, πόσες φορές το έχω πεί και εγω αυτό σε φίλες - φιλους! σε ευχαριστώ πολύ :-)

@Γεωργία μου φιλιά , σε ευχαριστώ :-)

@Ζαμπιά μου , όντςω είναι απο τα γλυκά που πρέπει να κάνεις υπομονή για να τα γευτείς! Περιμένω διεύθ. φιλιά σε ευχαριστώ :-)

@Αγγελική όντως αναρίθμιτες επιλογές , σε ευχαριστώ :-)

@ Ρίρι μου , ήταν τέτοια η παραγωγή που όχι μόνο μαρμελάδα και γλυκό κουταλιού , στίβουμε κι'ολας μαζί με πορτοκάλια σαγκουίνια και απολαμβλανουμε το χυμό τους! πολλά φιλιά σε ευχαριστώ :-)

Ν. είπε...

Afroditi, υπάρχει e-mail επικοινωνίας με το blog σου? :)

Ιωάννα είπε...

Μμμμμμμμμμμ! Εκτέλεση παρουσίαση και νοστιμιά άψογη!! Μπράβο Αφροδίτη!!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

@N , στο προφίλ μου. Τι ακριβώς θέλεις ; :-)

@iliag σε ευχαριστώ πολύ πολύ! :-)

dhmhtra είπε...

Καλημέρα...ένα γλυκό κουταλιού που αρέσει σε όλους.
Είναι νόστιμο και πολύ αρωματικό.Δεν βρήκα ακόμη στην αγορά τα γκρέιπ φρουτ

Elpiniki είπε...

Γκειπ φρουτ γλυκο?
Περιεργο αλλα ενδιαφερον μου ακουγεται!

painter είπε...

Έχω φτιάξει γλυκό με όλα τα εσπεριδοειδή εκτός από γκρέιπ φρουτ... Μου βάζεις ιδέες Αφροδίτη μου!!!

Πολλά φιλιά

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Δήμητρα , Ελπινίκη , Χρύσα μου , καλημέρα , σας ευχαριστώ!

Αξίζει να το δοκιμάσετε και αυτό το φρούτο σε γλυκό του κουταλιού! :-)

Ανώνυμος είπε...

Έφτιαξα το γλυκό γκρέιπφρουτ κομμένο σε λωρίδες και έγινε τέλειο. Έκανα όμως το περισσότερο τυλιχτό με κλωστή, όπως το περγαμόντο, το οποίο είχα ξεπικρίσει για 36 ώρες, το έδεσα με το σιρόπι, αλλά μου βγήκε πικρό. Τι να το κάνω τώρα? Ας μου απαντήσει, σας παρακαλώ, εγκαίρως όποιος ξέρει...

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Φοβάμαι πως δεν μπορείς να κάνεις κάτι ... :(

ίσως να το πολτοποιήσεις και να το κάνεις μαρμελάδα , αν δεν είναι πάρα πολύ πικρό ... αλλά και ζάχαρη να προσθέσεις , δεν πρόκειτε να φύγει η πικρίλα ...

Ρίτα είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου, Αφροδίτη. Θα δω τι θα το κάνω. Δυστυχώς, είναι αρκετά πικρό.:-(
Πάντως, η συνταγή σου είναι πολύ καλή.;-) Το άλλο που έφτιαξα έγινε πραγματικά τέλειο. Πολύ αρωματικό και με υπέροχη φρουτένια γεύση.

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Ρίτα μου , μου εχει συμβεί και εμένα με μαρμελάδα νεράτζι που ειχα φτιάξει πρόπερσι ... δυστηχώς την πέταξα όλη !

Από τότε πάντα δοκιμάζω το φρούτο, πρίν ξεκινήσω να το δέσιμο με τη ζάχαρη , αν εχει ξεπικρίσει καλά.

... το γλυκό , πρέπει να είναι γλυκό! :-)

Τότε η μητέρα μου , μου είχε πεί ότι μάλλον δεν είχα καθαρίσει καλά τη λευκή εσωτερική σάρκα ...

μην στεναχωριέσαι :-)

Unknown είπε...

καλημερα.
Σας ευχαριστω πολυ για τις οδηγιες.
Μου ειχαν φερει δωρο 5 γκρειπ φρουτ,κι εκει που δεν ηξερα τι να τα κανω,βλεπονταςτη δημοσιευση σας αποφασισα να δοκιμασω...Πρωτη φορα φτιαχνω γλυκο,ειμαι τελειως αρχαριος και ανιδεος....
Η διαδικασια πανευκολη,λιγο μπερδευτηκα στο σωστο σιροπιασμα,αλλα διορθωθηκε με λιγο νερο ακομα και ξαναβρασιμο....
Το γλυκο ειχε 100% επιτυχια,εφτιαξα τρια βαζακια εκ των οποιων τα δυο τα δωρισα...
Προσθεσα και κανα δυο ξυλακια κανελας για αρωμα και καλυτερη γευση......
Ειμαι ενθουσιασμενος και μαλλον θα φτιαξω κι αλλες με πορτοκαλια και νερατζια απο τον κηπο μου...

Afroditi Dionysopoulou είπε...

@Kostas tasopoulos : Κώστα χαίρομαι πολύ δοκίμασες την συνταγή και πολύ περισσότερο που σου άρεσε το αποτέλεσμα! Να είσαι καλά , σε ευχαριστώ πολύ!

Unknown είπε...

Πολυ ωραιο το γλυκο. Το εφτιαξα αλλα μου ηρθε λιγο το σιροπι.

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Έφη Αλιμου , σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!
Εάν το σιρόπι του είναι λίγο,
προσθέτουμε 1 φλιτζάνι τσαγιού νερό και 1 ζάχαρη και το "δένουμε".

Ανώνυμος είπε...

Ας μου πει κάποιος κορίτσια μπερδεύτηκα και έριξα το χυμό λεμονιού στο βράσιμο για το σιρόπι λέτε να μην πετύχει; :-(

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Δεν πειράζει, μια χαρά θα είναι το γλυκό σας.

Άννα-Μαρία είπε...

Αν το αρωματισω με τσιπουρο η κονιακ ποια στιγμη πρεπει να το προσθεσω στο γλυκο?

Διονύσης είπε...

Τούμπανο γλυκό, πολύ καλό

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Άννα-Μαρία θα πρόσθετα το τσίπουρο στο τέλος μαζί με το λεμόνι. Το κονιάκ Ίσως αλλοιώσει το χρώμα.
Σε ευχαριστώ πολύ!
Καλή επιτυχία!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Διονύση χαίρομαι που σου άρεσε!
Σε ευχαριστώ!

Άννα-Μαρία είπε...

Ευχαριστώ πολύ Αφροδίτη για το συμβουλή σου.Σήμερα το είδα.
Το αρωμάτισα με τσίπουρο στο τέλος λίγο πριν το δέσιμο.
Εξαίσιο.

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Να είσαι καλά Άννα-Μαρία! Καλά μαγειρέματα!

Unknown είπε...

Μπορώ αντί για νερό στο σιρόπι να βάλω το χυμό από το φρούτο;

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Θεωρώ οτι το γλυκό σας θα έχει αρκετά πικρή γεύση!
Δεν το έχω δοκιμάσει. Σας ευχαριστώ.