Κολοκυθάκια γεμιστά με άσπρη σάλτσα




Υλικά 

 1 ½ κιλό κολοκύθια μεγάλα
 1 κ.σ χυμό λεμόνι
 4 κ.σ ελαιόλαδο
 αλάτι, μαύρο πιπέρι και σκόνη πάπρικας

Για την γέμιση

 ½ κιλό κιμά μοσχαρίσιο
 4 φρέσκα κρεμμυδάκια ή 2 ξερά, σε ροδέλες
 ½ φλ του τσαγιού ρύζι γλασέ
 2  κ.σ ψιλοκομμένο άνηθο
2 κ.σ ψιλοκομμένο μαϊντανό
 1 κ.σ χυμό λεμόνι
 4 κ.σ ελαιόλαδο
αλάτι και πιπέρι

Για την σάλτσα

2 φλ του τσαγιού ζωμό κρέατος
2 φλ του τσαγιού γάλα φρέσκο πλήρες
1 αυγό
1 κ.σ κορν φλάουρ
1 κ.σ χυμό λεμονιού

Ετοιμασία

Κόβουμε τις άκρες από τα κολοκύθια και τα κόβουμε στη μέση.
Με το ειδικό εργαλείο, αφαιρούμε το εσωτερικό τους και κρατάμε
περίπου το μισό το οποίο και κόβουμε σε κυβάκια.
Σε βαθύ μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά της γέμισης μαζί με το
κρεμμύδι που έχουμε από πριν σοτάρει ελάχιστα σε ελαιόλαδο,
μαζί με το εσωτερικό από τα κολοκύθια.

Με κουταλάκι γεμίζουμε τα κολοκύθια και τα αραδιάζουμε στον
πάτο μιας κατσαρόλας με καπάκι, ώστε να καλύψουν όλη τη βάση της.
Προσθέτουμε κρύο νερό μέχρι τη μέση των κολοκυθιών, λίγο λάδι, λεμόνι,
αλάτι και πιπέρι και τα αφήνουμε να βράσουν για μισή ώρα με 40 λεπτά,
σε μέτρια φωτιά, σκεπασμένα οπωσδήποτε με το καπάκι.

Έτσι, τα κολοκύθια μαγειρεύονται σχεδόν στον ατμό τους και δεν
χάνουν τη γεύση και το χρώμα τους από το πολύ βράσιμο.

Όταν έχουν γίνει, ετοιμάζουμε τη σάλτσα: Τοποθετούμε μέσα στην κατσαρόλα
ένα ρηχό πιάτο ανάποδα και καθώς το συγκρατούμε με μια κουτάλα,
αδειάζουμε σε μικρή κατσαρόλα το ζωμό που έχει βγάλει το φαγητό.
Προσθέτουμε με τη σειρά, το ζωμό κρέατος, το γάλα κρύο,
 το αβγό και το κορν φλάουρ.
Ανακατεύουμε με το σύρμα των αβγών σε μέτρια φωτιά μέχρι να
δέσει η σάλτσα και στο τέλος προσθέτουμε το λεμόνι.
Το λεμόνι δεν πρέπει να μπαίνει από την αρχή σε σάλτσες που έχουν γάλα,
γιατί καθώς ζεσταίνεται η σάλτσα θα κόψει.
Διορθώνουμε σε αλάτι και πιπέρι και σερβίρουμε πάνω από τα κολοκυθάκια.
Γαρνίρουμε με πάπρικα σε σκόνη.


* Η συνταγή είναι από το  παλαιότερο τεύχος Κυριακάτικου περιοδικού Gourmet.
* Εγώ αντικατέστησα τον κιμά με ψιλοκομμένο κοτόπουλο βραστό.
Στην γέμιση πρόσθεσα ψιλοκομμένο καρότο και κόκκινη πιπεριά.
Εκτός από κολοκυθάκια , γέμισα και πατάτες.


Καλή επιτυχία!



11 σχόλια:

Ιωάννα είπε...

Ωραιότατο το πιάτο σου Αφροδίτη μου, κι αυτή η σάλτσα που περιχύνεις, είναι όλα τα λεφτά!!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Iωάννα μου καλημέρα ,συμφωνώ 100% η σάλτσα είναι όλα τα λεφτά!!!

φιλιά :-)

Phivos Nicolaides είπε...

Τα κολοκυθάκια φαίνονται πεντανόστιμα!

Εφη είπε...

Τα κάνουμε με κιμά πάντα, ώρα για αλλαγή! Λαχταριστό φαίνεται!

Δώρα είπε...

Μιαμ μιαμ έχω να το κάνω τόοοσο καιρό αυτό το φαγητό..Μου αρέσει πολύ!

Kitchen Stories είπε...

Πολύ ωραία συνταγή και η εκτέλεση!
Νόσιμο πιάτο και μου αρέσουν πολύ οι αλλαγές που έκανες!
Εύγε Αφροδίτη

Φιλί

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Φοίβο καλημέρα σε ευχαριστώ :-)

Έφη μου , και εγω πάντα με κιμά τα έκανα , καλημέρα σε ευχαριστώ :-)

Δώρα μου καλημέρα , χαίρομαι που σε "βλέπω" :-)

Ζάμπια μου να'σαι καλά , σε ευχαριστώ :-)

Εύη είπε...

τελειο φαινεται!!! σιγουρα θα το δοκιμασω!

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Έυη σε ευχαριστώ , πιστεύω θα σου αρέσουν! :)

Unknown είπε...

Μπορείς να το κάνεις χωρίς κιμά είμαι έγκυος και έχω αλλεργία

Afroditi Dionysopoulou είπε...

Nina raba φυσικά και μπορείς!
Θα μπορούσες να προσθέσεις κάτι άλλο, όπως κουκουνάρι,σταφίδες, τριμμένη πατάτα κ.α
Με το καλό το μωρό σου! 💗